چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ۷۶۹
چچ
رونمایی از سرویس پرداخت غیرتماسی کارت‌خوان‌های ایران کیش

با حضور معاون فناوری بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک تجارت انجام شد؛

رونمایی از سرویس پرداخت غیرتماسی کارت‌خوان‌های ایران کیش

اپلیکیشن پات لایف ایران کیش از شرکت‌های خانواده هلدینگ تفتا استانداردهای اجرایی و تأمینی پروژه TAP AND GO (کهربا) را به‌عنوان یک اپلیکیشن مالی این بار روی دستگاه‌های کارت‌خوان بانک تجارت فراهم کرد.

به گزارش روابط‌عمومی تفتا، کاربران اپلیکیشن پات‌لایف ازاین‌پس می‌توانند از طریق کارت‌خوان‌های مجهز به nfc پرداخت‌های خود را به‌صورت غیرتماسی و بدون نیاز به‌همراه‌داشتن کارت‌بانکی تحت پروتکل EMV روی دستگاه‌های کارت‌خوان بانک تجارت انجام دهند.
مهران محرمیان معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در آئین رونمایی از " شیوه پرداخت غیرتماسی در ایران" که در ساختمان مرکزی بانک تجارت و با حضور مدیران ارشد بانک و هلدینگ تفتا برگزار شد گفت: استانداردی که امروز رونمایی شد، یک استاندارد باز است و محدود به یک اپلیکیشن یا دستگاه کارت‌خوان نیست؛ اما به طور خاص نخستین اپلیکیشن این حوزه اپلیکیشن پات لایف متعلق به شرکت کارت اعتباری ایران کیش است که امروز با همکاری بانک تجارت شاهد عملیاتی‌شدن پرداخت غیرتماسی روی دستگاه‌های کارت‌خوان بانک تجارت هستیم.


علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز در این مراسم: رونمایی امروز یک اقدام کاملاً عملیاتی است. مهم‌ترین نکته این موضوع، استانداردشدن چرخه تراکنش در کشور است و این امر، بسیار بااهمیت است.
وی گفت: بالغ بر هشتاد و پنج درصد دستگاه‌های بانک تجارت دارای کارت‌خوان‌های nfc خوان هستند و من مطمئن هستم که در شبکه پرداخت کشور نیز هم چنین ضریبی می‌تواند وجود داشته باشد، به‌شرط اینکه همه شرکت‌های پرداخت الکترونیک به این چرخه متصل شوند، شاید بالغ بر شش تا هفت میلیون دستگاه در تمام شبکه پرداخت قادر خواهند بود تا از این سرویس استفاده کنند.
موسوی درباره این که آیا فرهنگ‌سازی لازم در این موضوع صورت گرفته است اظهار کرد: باید روی این موضوع کار کنیم. چرا که عمده تراکنش‌های شبکه پرداخت روی کارت‌های مغناطیسی است و کارت‌های مغناطیسی باید به سمت اسمارت کارت‌ها و EMV کارت‌ها بروند تا امنیت و ارتباط با دنیا را راحت‌تر برقرار کنیم.
گفتنی است ازاین‌پس، گوشی که قابلیت NFC داشته باشد، می‌تواند از طریق این اپلیکیشن، پرداخت را با ساده‌ترین و امن‌ترین روش انجام داده و سبک جدیدی از ساختارهای مالی را تجربه کند. در این روش کاربر تنها یکبار با واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی در موبایل، بدون نیاز به بدنه فیزیکی کارت و تنها با نزدیک‌کردن گوشی خود به دستگاه‌های کارت‌خوان nfc دار (بدون نیاز به درج رمز)، عملیات پرداخت را با سرعت و امنیت بالا انجام خواهد داد.
پات لایف نخستین اپلیکیشنی بود که مجوز بانک مرکزی را برای این نوع پرداخت دریافت کرد و فرایند احراز هویت را از طریق شماره موبایل، کد ملی و ارسال پیامک انجام می‌دهد.
پرداخت از طریق "شیوه پرداخت غیرتماسی" اپلیکیشن پات لایف، روی دستگاه‌های کارت‌خوان همه بانک‌ها که مجهز به ماژول nfc است قابلیت اجرایی خواهد داشت.

منبع:
آدرس کوتاه شده: